- سپتامبر 28, 2024
- آرین ناصر
- بدون دیدگاه
استارکرفت یک سری بازی رسانهای علمی تخیلی نظامی است که توسط کریس متزن و جیمز فینی ایجاد شده و متعلق به Blizzard Entertainment است.
در ادامه با آپتریم در بررسی داستان جذاب این بازی همراه باشید.
معرفی بازی استارکرفت (Starcraft):
این سری بازی که در اوایل قرن بیست و ششم اتفاق میافتد، بر مبارزه کهکشانی برای تسلط میان چهار گونه متمرکز است: Terrans، Zerg، Protoss و Xel’Naga
این سری با بازی ویدئویی StarCraft در سال ۱۹۹۸ شروع به کار کرد. این مجموعه به تعداد بازیهای دیگر و همچنین هشت رمان، دو مقاله داستان شگفتانگیز، یک بازی رومیزی و سایر کالاهای مجاز مانند مجسمههای کلکسیونی و اسباببازیها افزوده شد.
شروع کار و برنامهریزی ساخت استارکرفت:
Blizzard Entertainment برنامهریزی StarCraft را در سال ۱۹۹۵ با یک تیم توسعه به رهبری متزن و فینی آغاز کرد. این بازی در سال ۱۹۹۶ در نمایشگاه سرگرمی الکترونیکی معرفی شد و از موتور بازی Warcraft II تغییریافته استفاده کرد.
StarCraft همچنین ایجاد بخش فیلم Blizzard Entertainment را مشخص کرد. این بازی سینمای باکیفیت بالایی را در خط داستانی مجموعه معرفی کرد.
بیشتر بخوانید: گیفت کارت بلیزارد بتل نت Blizzard
ساخت نسخههای بعدی بازی:
اکثر تیم سازنده اصلی StarCraft برای کار بر روی بسته الحاقی بازی، Brood War، بازگشتند. توسعه آن بازی تنها اندکی پس از انتشار StarCraft آغاز شد. در سال 2001، StarCraft: Ghost توسعه را تحت نرمافزار Nihilistic آغاز کرد.
برخلاف بازیهای استراتژی قبلی این سری، Ghost قرار بود یک بازی اکشن مخفیکاری باشد. پس از سه سال توسعه، کار روی بازی در سال ۲۰۰۴ به تعویق افتاد. توسعه دنباله واقعی RTS، StarCraft II: Wings of Liberty، در سال ۲۰۰۳ آغاز شد.
این بازی در می ۲۰۰۷ معرفی شد و در ژوئیه ۲۰۱۰ منتشر شد. StarCraft II با گسترش StarCraft II: Heart of the Swarm که در مارس ۲۰۱۳ منتشر شد، ادامه داد.
سومین و آخرین قسمت StarCraft II با نام Legacy of the Void منتشر شد. در نوامبر ۲۰۱۵. در سال ۲۰۱۶، یک بسته ۹ مأموریتی تکنفره، Nova Covert Ops، در قالب DLC منتشر شد.
محبوبیت سری بازی استارکرفت:
بازی اصلی و نسخههای الحاقی آن بهعنوان یکی از معیارهای بازی استراتژی زمان واقعی زمان خود مورد تحسین قرار گرفته است. این مجموعه طرفداران زیادی در سراسر جهان جمعآوری کرده است، بهویژه در کره جنوبی، جایی که بازیکنان و تیمهای حرفهای در مسابقات شرکت میکنند، حمایت مالی کسب میکنند و در مسابقات تلویزیونی رقابت میکنند.
تا ژوئن ۲۰۰۷، StarCraft و Brood War نزدیک به ۱۰ میلیون نسخه در مجموع فروخته بودند. StarCraft II: Wings of Liberty و دنبالههای آن تحسینهای مشابهی را به دست آوردند و همچنین فروش بسیار خوبی داشتند.
در پایان سال ۲۰۱۷، درآمد مادامالعمر فرنچایز به بیش از ۱ میلیارد دلار رسید. علاوه بر این، این مجموعه در سال ۲۰۰۶ یک ستاره در Walk of Game دریافت کرد و دارای چهار رکورد جهانی گینس در نسخه گیمر نسخه گینس در سال ۲۰۰۸ است.
داستان بازی:
داستان بر فعالیت سه گونه در بخشی از کهکشان راه شیری به نام بخش کوپرولو متمرکز است. هزاران سال قبل از هر یک از رویدادهای بازی، گونهای به نام Xel’Naga به طور ژنتیکی Protoss و بعداً Zerg را در تلاش برای ایجاد موجودات خالص مهندسی ژنتیکی میکند. این آزمایشها نتیجه معکوس میدهند و Xel’Naga تا حد زیادی توسط Zerg نابود میشود.
بکاستوری:
قرنها قبل از شروع StarCraft در سال ۲۴۹۹، دولت بینالمللی تندرو زمین، اداره متحد زمین (UED)، یک برنامه استعمار را بهعنوان بخشی از راهحلی برای ازدیاد جمعیت، سفارش میدهد.
در راه، رایانههایی که کشتیهای مستعمره را خودکار میکردند، خراب میشوند و مستعمرهنشینان Terran را بهدور از مسیر به سمت لبه فضای پروتوس سوق میدهد.
آنها در خارج از تماس با زمین، گروههای مختلفی را برای حفظ منافع خود تشکیل میدهند. پروتوسها که شیفته رفتار و ذهنیت Terrans هستند، برای بررسی انسانها پنهان میمانند، درحالیکه بدون اطلاع آنها از آنها در برابر تهدیدات دیگر محافظت میکنند.
بااینحال، Zerg، Terrans را برای جذب برای مهار پتانسیل psionic آنها هدف قرار میدهد، Protoss را مجبور میکند تا مستعمرات Terran آلوده را برای مهار هجوم Zerg نابود کند.
داستان استارکرفت:
استارکرفت ۱، چند روز پس از اولین این حملات آغاز میشود، جایی که دولت غالب Terran، کنفدراسیون Terran، به دلیل اینکه مورد حمله Zerg و Protoss قرار میگیرد، علاوه بر افزایش فعالیت شورشیان به رهبری Arcturus Mengsk، در حالت وحشت قرار میگیرد.
قانون آن کنفدراسیون در نهایت تسلیم شورشیان منگسک میشود که آنها از فناوری کنفدراسیون استفاده میکنند تا زرگ ها را برای حمله به پایتخت کنفدراسیون، تارسونیس، فریب دهند. در خلاء قدرت متعاقب آن، منگسک تاجگذاری خود را بهعنوان امپراتور سرزمین جدید Terran میگذارد.
در طول حمله به تارسونیس، منگسک به زرگ اجازه میدهد تا فرمانده دوم او، سارا کریگان را دستگیر کرده و هجوم آورد. این خیانت باعث میشود که فرمانده دیگر منگسک، جیم رینور، با ارتش کوچکی او را ترک کند.
پس از عقبنشینی با کریگان به سمت خوشههای کندوی اولیه، زرگ ها توسط نیروهای پروتوس به فرماندهی تاسادار و معبد تاریک زراتول مورد حمله قرار میگیرند. زراتول از طریق ترور یک مغز زرگ، به طور ناخواسته به Overmind اجازه میدهد تا مکان دنیای خانه Protoss، Aiur را بیاموزد.
Overmind بهسرعت تهاجمی را برای جذب پروتوس و بهدستآوردن کمال ژنتیکی آغاز میکند. تاسادار که توسط مردم خود بهعنوان یک بدعتگذار برای جانبداری از معبد تاریک زراتول تعقیب میشود، به آیور باز میگردد و با کمک رینور و معبد فنیکس، حملهای به Overmind آغاز میکند و در نهایت خود را قربانی کشتن موجود میکند.
داستان برود وار (Brood War):
در جنگ برود، Protoss توسط Zeratul و Artanis رهبری میشوند. آنها شروع به تخلیه جمعیت بازمانده از Aiur به دنیای تاریک معبد شکوراس تحت اتحاد شکننده بین دو شاخه غیرقابلاعتماد Protoss میکنند.
در شکوراس، آنها توسط کریگان گمراه میشوند تا به زرگ حمله کنند تا تلاش کریگان برای تضمین قدرت بر زرگ را پیش ببرند. این فریب پس از آن اتفاق میافتد که او فاش میکند که یک Overmind جدید وارد دوران Brood شده است.
در همین حال، زمین تصمیم میگیرد تا در این بخش اقدام کند و ناوگانی را برای تسخیر Terran Dominion و تصرف Overmind جدید بفرستد. اگرچه با موفقیت کورهال پایتخت Dominion را تصرف کرد و Overmind را به بردگی گرفت، تلاشهای UED برای تصرف منگسک توسط یک مامور دوگانه که برای Kerrigan کار میکند، سمیر دوران، خنثی میشود.
کریگان با متحدشدن با منگسک، فنیکس و راینور، کمپینی را علیه UED راهاندازی میکند و کورهال را بازپسگیری میکند. او در برابر متحدانش قرار میگیرد و فنیکس و دوک هر دو در حملات بعدی از بین میروند. کریگان بعداً از زراتول اخاذی میکند تا Overmind جدید را بکشد و به او کنترل کامل بر کل Zerg Swarm میدهد.
پس از شکستدادن یک حمله تلافیجویانه توسط Protoss، Dominion و UED (در نتیجه نابودی آخرین ناوگان UED)، کریگان و فرزندان Zerg او به قدرت غالب در این بخش تبدیل شدند. بااینحال، زراتول مخفیانه نقشه دوران برای ایجاد هیبریدهای Protoss-Zerg را کشف میکند و متوجه میشود که دوران خدمتکار کریگان نیست، بلکه یک “قدرت بسیار بزرگتر” است.
داستان Wings of Liberty:
چهار سال بعد، در Wings of Liberty، کریگان و زرگ از بخش کوپرولو ناپدید میشوند و به Protoss اجازه میدهند تا یکبار دیگر نقش منفعل را در کهکشان به عهده بگیرند. در همین حال، Raynor یک گروه انقلابی به نام Raynor’s Raiders تشکیل میدهد تا منگسک را سرنگون کند.
در Mar Sara, Raynor جمعیت محلی را از کنترل Dominion آزاد میکند و همچنین بخشی از یک مصنوع مرموز Xel’Naga را کشف میکند. زرگها دوباره ظاهر میشوند و مار سارا را زیر پا میگذارند و راینور را مجبور میکنند تا به کشتی جنگی خود، هایپریون، تخلیه شود.
رایدرها مجموعهای از مأموریتها را برای تضعیف منگسک، متوقف کردن هجوم مکرر Zerg به جهانهای Terran، جمعآوری افراد روانی برای داراییهای نظامی، و یافتن قطعات باقیمانده از مصنوع Xel’Naga آغاز میکنند که آنها را به بنیاد مرموز Moebius میفروشند تا بتوانند آن را پیدا کنند.
انقلاب خود را تأمین مالی کنند. بهزودی پس از آن، Zeratul یک کریستال روانی ارائه میدهد که به Raynor اجازه میدهد تا رؤیاهایی را شامل یک پیشگویی شوم به اشتراک بگذارد که در آن هیبرید Zerg-Protoss و ازدحام Zerg برده شده Terrans و Protoss را از بین میبرند.
این چشمانداز نشان میدهد که تنها کریگان قدرت جلوگیری از ریشهکنی تمام زندگی در این بخش و فراتر از آن را دارد. پس از جمعآوری قطعات مصنوع بیشتر، رایدرها با والرین منگسک، پسر آرکتوروس که خیرخواه مخفی آنها از بنیاد موبیوس است، اتحاد برقرار میکنند.
پس از بازیابی قطعه مصنوع نهایی، والرین و رینور با هم همکاری میکنند تا به دنیای زرگ چار حمله کنند و از این مصنوع برای بازگرداندن انسانیت کریگان استفاده کنند، در نتیجه زرگ را به قیمت بسیاری از ناوگان Dominion تضعیف میکنند. یک مامور Arcturus برای جان کریگان تلاش میکند و رینور از او دفاع میکند و او را برای معاینه پزشکی میبرد.
داستان Heart of Swarm:
در Heart of the Swarm، Dominion کشف میکند که Raynor و Kerrigan کجا پنهان شدهاند و به آنها حمله میکنند. کریگان موفق به فرار میشود، اما ارتباط او با راینور قطع میشود و با شنیدن خبر دستگیری و اعدام او، به قلمرو Zerg بازمیگردد تا کنترل ازدحام را دوباره به دست بگیرد و دقیقاً انتقام منگسک را بگیرد.
در طول تلاش خود، او با زراتول برخورد میکند که به او توصیه میکند به زروس، دنیای اصلی زرگ سفر کند، جایی که قدرت خود را بهعنوان ملکه تیغهها باز مییابد، قویتر از همیشه باز میگردد، و متوجه میشود که یک Xel’Naga سقوط کرده است. به نام آمون مسئول ساختن زرگ ها به آنچه که هستند بود: گروهی متخاصم که به یک اراده مهم وابسته بودند.
پس از رویارویی با لژیونی از خدمتکاران آمون، از جمله نژادی از هیبریدهای پروتوس – زرگ، منگسک به کریگان اطلاع میدهد که راینور هنوز زنده است و از او بهعنوان اهرمی علیه خود استفاده میکند و محل زندانیشدن او را مخفی نگه میدارد تا زمانی که به نیروهایش ملحق شود.
هایپریون برای پیداکردن و نجات او. رینور که میبیند بعد از تمام تلاشهایی که برای بازگرداندن آن انجام میدهد، انسانیت خود را کنار گذاشته، علیرغم اعتراف او به اینکه دوستش دارد، او را رد میکند و راهش را از او جدا میکند. کریگان توجه خود را به کورهال معطوف میکند و نیروهای خود را میفرستد تا منگسک را یکبار برای همیشه پایین بیاورند.
منگسک در طول مسابقه آنها از این مصنوع برای بیحرکت کردن او استفاده میکند، اما به نظر میرسد رینور از او محافظت میکند و منگسک در نهایت توسط کریگان کشته میشود. با تحت کنترل والرین پسر منگسک، کریگان با راینور خداحافظی میکند و با گروه زرگ برای مقابله با آمون و نیروهایش حرکت میکند.
بازیهای اصلی سری استارکرفت (StarCraft):
سری استارکرفت شامل مجموعهای اصلی از عناوین است که خط داستانی اصلی را حمل میکنند. این بازیها به ترتیب زمانی منتشر شدند و هر عنوان جدید به دنبال اتفاقاتی است که در عنوان قبلی به تصویر کشیده شده است.
بازی دوم کامل، StarCraft II: Wings of Liberty، در سال ۲۰۱۰ منتشر شد که چهار سال پس از پایان جنگ برود اتفاق میافتد. دو الحاقیه، Heart of the Swarm و Legacy of the Void (هر دو بازی در حال حاضر بهتنهایی) از ابتدا برنامهریزیشده بودند. اولی در سال ۲۰۱۳ و دومی در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.
استارکرفت:
استارکرفت که در ۳۱ مارس ۱۹۹۸ برای ویندوز منتشر شد، اولین بازی ویدئویی از سری استارکرفت است. یک بازی استراتژیک علمی تخیلی، StarCraft در بخش دوردستی از کهکشان راه شیری میگذرد. نسخه Mac OS بازی توسط بلیزارد انترتینمنت در مارس ۱۹۹۹ منتشر شد. یک پورت Nintendo 64 شامل StarCraft، Brood War و یک مأموریت مخفی جدید “Resurrection IV” در ۱۳ ژوئن ۲۰۰۰ در ایالات متحده منتشر شد.
داستان بازی حول ظاهر دو نژاد بیگانه در فضای Terran و تلاش هر نژاد برای زندهماندن و تطبیق با نژادهای دیگر میچرخد. بازیکن در طول این سه کمپین سه نقش را بر عهده میگیرد: یک فرماندار استعماری کنفدراسیون که به یک فرمانده انقلابی تبدیل میشود، یک مغز Zerg که دکترین همسانسازی گونهها را پیش میبرد، و یک مجری ناوگان Protoss که وظیفه دفاع از Protoss از Zerg را دارد. StarCraft بهزودی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و جوایز متعددی را به دست آورد، از جمله برچسب “بهترین بازی استراتژی زمان واقعی ساخته شده تا کنون” و رتبه هفتم بهترین بازی تمام دوران توسط IGN در هر دو سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ و یازدهمین بازی برتر در سال ۲۰۰۷.
استارکرفت ۲:
StarCraft II: Wings of Liberty دنباله رسمی StarCraft است که توسط Blizzard Entertainment در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۰ برای Windows و Mac OS X منتشر شد. تریلر صحنه برش سینمایی و نمایش گیمپلی Protoss. تظاهرات بیشتر در مورد ویژگیهای جدید بازی در BlizzCons بعدی و سایر کنوانسیونهای بازی به نمایش گذاشته شده است.
این بازی دارای یک موتور گرافیکی سهبعدی جدید است و ویژگیهای جدیدی مانند موتور فیزیک Havok را اضافه میکند. استارکرفت ۲ همچنین دارای جلوههای سطح DirectX 10 در ویندوز است. StarCraft II که در ابتدا بهعنوان یک بازی منفرد در نظر گرفته شده بود، در طول توسعه به سه بخش تقسیم شد، یکی برای تمرکز بر هر مسابقه. بازی پایه، Wings of Liberty، Terrans را دنبال میکند، درحالیکه دو بسته الحاقی Heart of the Swarm و Legacy of the Void منتشر شدهاند تا مکملهای Wings of Liberty باشند و داستان را از دیدگاههای Zerg و Protoss بیشتر کنند.
داستان Wings of Liberty از چهار سال پس از پایان Brood War ادامه دارد و حول محور مبارزات جیم رینور علیه Terran Dominion میچرخد.
توسعه بازی:
Blizzard Entertainment برنامهریزی توسعه StarCraft را در سال ۱۹۹۵، مدت کوتاهی پس از شروع توسعه برای Diablo آغاز کرد. توسعه توسط کریس متزن و جیمز فینی که همچنین جهان داستانی بازی را ایجاد کردند، رهبری شد.
با استفاده از موتور بازی Warcraft II: Tides of Darkness بهعنوان پایه، StarCraft اولین کار خود را در E۳ 1996 انجام داد.
بیشتر بخوانید: کسب درآمد از ورلد آف وارکرفت + معرفی بازی
موفقیت بازی منجر به ساخت دو افزونه مجاز شد که هر دو در سال ۱۹۹۸ منتشر شدند. StarCraft همچنین اولین بخش فیلم Blizzard Entertainment را مشخص کرد.
پیشازاین، صحنههای برش شده سینمایی صرفاً بهعنوان پرکنندههای شکافی در نظر گرفته میشد که اغلب از بازی منحرف میشدند، اما با معرفی StarCraft و بعداً Brood War که سینمای باکیفیت بالا را در خط داستانی مجموعه معرفی کردند، Blizzard Entertainment این تصور را تغییر داد و به یکی از اولین شرکتهای بازیسازی است که استانداردهای مربوط به چنین صحنههای برش را بالا میبرند.
- برچسب ها :
دیدگاه کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.
ثبت دیدگاه