post image
  • دسامبر 7, 2024
  • آرین ناصر
  • بدون دیدگاه

World of Warcraft (ورلد آف وارکرفت) برای خیلی ها بیشتر از یک بازی است. این بازی، دنیای بسیار بزرگ با داستانی عمیق که از چندین هزار سال پیش شروع شده است را معرفی می کند. از زمان انتشار نسخه کلاسیک این بازی (پچ 1) یعنی WoW Classic، بلیزارد (Blizzard Entertainment) نسخه های الحاقی زیادی برای این بازی منتشر کرده است.

 نسخه‌های الحاقی (Expansion) World of Warcraft، هر یک با خود داستان جدیدی را به همراه دارند. World of Warcraft Classic بازیکنان را با دنیای بازی آشنا می‌کند و بیشتر، وقایع پس از جنگ سوم را روایت می‌کند که در آن، Horde و Alliance، سعی دارند دوران جدیدی را پس از جنگ آغاز کنند.

 در World of Warcraft Classic، به‌جای وجود یک خط داستانی منسجم، داستان‌های مختلف و متفرقه‌ای درباره نیروهای Horde و Alliance روایت می‌شود. با وجود نبود این انسجام داستانی (که در نسخه‌های الحاقی بعدی به وجود می‌آید) می‌توان یک داستان کلی برای این نسخه از بازی روایت کرد.

با آپتریم همراه باشید.

داستان های نژاد های WoW Classic

 جنگ سوم که در بازی Warcraft 3 رخ داد، تغییرات زیادی را در جهان Azeroth (دنیایی که در بازی، معادل سیاره زمین است) ایجاد کرد. پس از اینکه نیروهای متحد Azeroth، ارتش لژیون (Burning Legion) را شکست دادند، خانه و دوران جدیدی را برای خود ایجاد کردند.

 حال بعد از گذشت ۶ سال از اتمام جنگ سوم، هورد (Horde) خانه جدیدی برای خود ساخته بود و آلیانس (Alliance) نیز به‌تدریج، شکوه ازدست‌رفته خود را دوباره به دست آورده بود.

 اما داستان WoW Classic به ساخت خانه جدید ختم نمی‌شود. حتی با وجود شکست لژیون، نیروهای آلیانس و هورد با مشکلات زیادی مواجه بودند.

WOW CLASSIC horde and alliace

Horde و Alliance

تشکیل Horde:

 اورک‌ها، ترول‌ها و تاورن ها بار دیگر گرد هم آمدند تا تمامی شیاطینی که از حمله لژیون در قاره Kalimdore به‌جامانده بودند را نابود کنند. این شیاطین همچنان در جنگل‌های Ashen Vale و Felwood حضور داشتند. علاوه بر این، تاورن ها خانه جدیدی برای خود در مناطق سرسبز Mulgore ساختند و آن را به‌عنوان سرزمین خود انتخاب کردند.

 اورک‌ها (Orcs)، شهر Orgrimmar را در منطقه صحرایی Durotar ساختند و به‌عنوان پایتخت Horde انتخاب کردند. اتحاد Horde از اورک‌ها، ترول‌ها (Trolls)، تاورن ها (Taurens) ها و Undead تشکیل شد که هر یک داستانی برای خود داشتند.

Orcs and Trolls:

همان‌طور که گفتیم، اورک‌ها و ترول‌ها خانه جدیدی در Durotar برای خود می‌سازند. اورک‌ها شهر اورگریمار را در شمال Durotar ساختند و ترول‌ها نیز در Sen’jin Village، به مبارزه با ترول‌های افراطی در Echo Isle پرداختند. همچنین اورک‌ها و ترول‌ها باید با تهدیدهایی که از طرف Centaurها مواجه آن‌ها می‌شد، مبارزه می‌کردند. علاوه بر این، اورک‌ها و ترول‌ها همراه با برادران Tauren خود، به مبارزه با باقی‌مانده نیروهای لژیون پرداختند تا یک‌بار برای همیشه، این قاره را از شر شیاطین حفظ کنند.

Taurens:

همان‌طور که گفتیم، تاورن ها به سرزمین‌های Mulgore برگشتند. جایی که پایتختشان یعنی Thunder Bluff در آنجا قرار دارد. آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه بودند، Quilboarها که از زمان قدیم، دشمن تاورن ها بودند، تاورن های قبیله Blackhoof که اعتقادی به آموزه‌های باستانی تاورن ها نداشتند، Centuarها که دشمن باستانی تاورن ها بودند و همچنین harpyها و Venture Co که برای حفاری معادن Muglore آمده بودند. تاورن ها با همه این دشمنان مبارزه کردند و توانستند کنترل Mulgore را به دست بگیرند.

The Undead:

 Undeadهایی که تحت رهبری Sylvanes Windrunner بودند، در خرابه‌های Lordaeron که Undercity نام دارد، خانه جدیدی برای خود ساختند. این Undeadها تنها نماینده هورد در Eastern Kingdoms بودند. آن‌ها با Horde متحد شدند. بااین‌حال، به علت ماهیت نژاد آن‌ها و باتوجه‌به این موضوع که این نژاد، روزی تحت کنترل Lich King بود، نه افراد هورد و نه افراد آلیانس به این مردم اعتمادی ندارند. بااین‌حال، داستان Undeadها در WoW Classic مانند سایر نژادهای هورد، حول محور ساخت خانه‌ای جدید برای خود و یافتن جایگاهی در این دنیای پس از جنگ می‌چرخد.

 Undeadها در خانه جدید خود، با باقی‌مانده نیروهای لیچ کینگ و همچنین یک حزب افراطی به نام Scarlet Crusade که یک گروه بسیار رادیکال و پارانوئید هستند و غیر از خود، همه را به چشم شیطان می‌بینند، مبارزه می‌کنند.

صفحه انتخاب نژاد ها

صفحه انتخاب نژاد ها

تشکیل Alliance:

 در آن طرف سیاره در قاره Eastern Kingdoms، نژاد Undead که درواقع، انسان‌هایی بودند که توسط لیچ کینگ (Lich King) بار دیگر از مرگ برخاسته بودند تا به او خدمت کنند، تازه از کنترل لیچ کینگ خارج شده بودند و به دنبال ساخت جایی که بتوانند آن را خانه خود بنامند بودند. آن‌ها در پی این بودند که زندگی جدیدی پس از مرگ برای خود بسازند و به همین خاطر، پس از وقایع جنگ سوم، به Horde پیوستند. در نهایت، آن‌ها خرابه‌های امپراطوری نابود شده Lordaeron (جایی که در زمان زندگی به آن تعلق داشتند) را به‌عنوان خانه برای خود انتخاب کردند و نامی جدید برای این خرابه‌ها انتخاب کردند: Undercity.

 از طرفی دیگر، Alliance (نقطه مقابل Horde)، از نژادهای انسان‌ها (Human)، Dwarf، Gnome و Night Elfها تشکیل شده بود. برخلاف نژادهای Horde که در حال ساخت خانه جدیدی برای خود بودند، این اتحاد، بیشتر در پی بازسازی پادشاهی خود بود که در طی چندین جنگ نابود شده بود. آرامش پس از جنگ، فرصت خوبی برای بازسازی امپراطوری ازدست‌رفته بود.

Night Elves:

 این دسته از الف‌ها، پس از نابودی World Tree، طی حمله لژیون، به آلیانس ملحق شدند. آن‌ها که گمان می‌کردند با نابودی World Tree دیگر خانه‌ای برای خود ندارد، فهمیدند که یک World Tree جدید در شمال غرب قاره Kalimdore، به نام Teldrassil درحال‌رشد کردن است. آن‌ها این درخت را به‌عنوان خانه جدید خود انتخاب کردند و به‌عنوان تنها نماینده آلیانس در قاره کالیمدور فعالیت می‌کنند. همانند اورک‌ها و ترول‌ها، الف‌ها هم با شیاطین باقی‌مانده مبارزه می‌کنند و به بازسازی مکان‌های نابود شده در کالیمدور می‌پردازند (Night Elfها ارتباط بسیار قوی با طبیعت دارند).

 همان‌طور که گفتیم، الف‌ها تنها نماینده آلیانس در کالیمدور هستند؛ قاره‌ای که بیشتر در کنترل ارتش هورد است. باتوجه‌به دشمنی هورد و آلیانس، الف‌ها خط اول مبارزه علیه هورد را تشکیل می‌دهند و با آن‌ها در مکان‌هایی از قاره که مهم‌ترین آن، جنگل Ashenvale است مبارزه می‌کنند.

Dwarves and Gnomes:

 در آن سوی سیاره، در قاره Eastern Kingdoms، در سرزمین کوهستانی و برفی Dun morugh، نژاد Dwarf به همراه برادران کوچک‌تر خود یعنی Gnome ها، در شهر باشکوه Ironforge زندگی می‌کنند. Gnomeها که خانه خود یعنی Tinkertown را ازدست‌داده بودند، به برادران Dwarf خود پناه آوردند. در حال حاضر، تهدیدی که هم Dwarf و هم Gnomeها با آن مواجه هستند، leaper Gnomeها هستند که Gnomeها را از خانه خود بیرون انداختند و با Dwarfها هم مبارزه می‌کنند.

 Dwarfها و Gnomeها، با این Leaper Gnomeها در سراسر Dun Morugh مبارزه کردند و توانستند بخش‌های زیادی از این سرزمین را پس بگیرند. علاوه‌برآن، قبیله Dark Iron Dwarf نیز بارها به این دو نژاد حمله کرد و این دو نژاد (Gnome و Dwarf) توانستند با کمک هم، Dark Iron Dwarfها را از این منطقه خارج کنند.

 اما این چنگ‌ها به این جا ختم نمی‌شود، بازمانده‌های Dark Horde از جنگ اول و دوم هنوز اینجا حضور داشتند، Dwarfها و Gnomeها توانستند این هیولاها را نیز شکست داده و از خانه خود دور کنند.

Humans:

 انسان‌ها، شهر Stormwind، پایتخت خود را که در جنگ دوم نابود شده بود را بازسازی می‌کنند. با اینکه این پادشاهی از ۷ پادشاهی انسان‌ها، درگیر جنگ سوم نبود، آن‌ها مشکلات خود را داشتند. آن‌ها مجبور بودند با Dark Horde که هرچند بار یک‌بار به آن‌ها حمله می‌کند مبارزه کنند. همچنین، یک گروه از راهزن‌ها به نام گروه Defias Brotherhood، مشکلات زیادی را برای این انسان‌ها ایجاد می‌کند.

 اما این سختی‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ ناپدیدشدن مرموز پادشاه انسان‌ها، یعنی King Varian، مشکلات جدیدی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. Varian، پادشاه انسان‌های Stormwind بود که به طرز مشکوکی ناپدید شد و تا نسخه الحاقی Wrath of The lich king، به بازی برنگشت. داستان‌های زیادی حول محور علل ناپدیدشدن او وجود دارد. تنها چیزی که درباره این پادشاه در این نسخه از بازی مهم است، نبود اوست! در زمان نبود پادشاه، پسر او یعنی Anduin قدرت را به دست گرفت، اما به علت سن کم آندویین، Bolvar Fordragon و Lady Prestor به‌عنوان مشاورین او، خدمت می‌کردند. طی ماجراهایی، مشخص می‌شود که Lady Prestor در واقع دختر کسی است که پادشاه واریان را دزدیده است یعنی Onyxia. در نهایت، انسان‌ها به مخفیگاه Onyxia می‌روند و او را از بین می‌برند.

داستان های اصلی WOW Classic

علاوه بر داستان‌هایی که هر یک از نژادهای اصلی بازی دارد، داستان‌های اصلی و کلی نیز در Wow Classic وجود دارد که دانستن آن‌ها نیازمند داشتن گروهی از بازیکنان است و به‌تنهایی قابل‌فهم نیست.

داستان Molten Core:

Moira Bronzebeard، دختر پادشاه Dwarfها، توسط Dark Iron Dwarves دزدیده شد و به شهر Dark Iron برده شد. پدر او، Magni Bronzebeard، گروهی از قهرمانان را برای نجات او فرستاد که این قهرمانان، علاوه بر نجات Moira، پادشاه Dark Iron Dwarves، یعنی King Thaurissan را کشتند. چیزی که Magni نمی‌دانست، این بود که King Thaurissan (کسی که Moira را زندانی کرده بود)، عاشق Moira شده بود و با هم فرزندی به دنیا آورده بودند! همچنین، Magni متوجه شد که این قبیله از Dwarf ها، تحت کنترل پادشاه عنصر آتش، یعنی ragnaros بودند. Ragnaros ذهن Dark Iron Dwarfها را آلوده و کنترل می‌کرد؛ در حدی که Dark Iron Dwarf ها، برده راگناروس شده بودند. در نهایت، گروهی از قهرمانان در بازی، به محل حکومت Ragnaros حمله کردند و توانستند او را شکست دهند. این کار، باعث شد که Dark Iron Dwarfها آزاد شوند.

مبارزه با Ragnaros

مبارزه با Ragnaros

داستان Nefarian lair:

 راگناروس تنها تهدید نبود، Victor Nefarius، پادشاه اژدهایان سیاه، با راگناروس در رقابت بود و بعد از شکست راگناروس، توانست قدرت زیادی به دست بیاورد. Nefarian قصد داشت رؤیای پدرش را به واقعیت تبدیل کند و اژدهایان سیاه را به دوران شکوه خود بازگرداند. برای انجام این کار، اژدهایان سیاه، اژدهایانی از سایر نژادها را دزدیدند و بر آن‌ها آزمایشاتی انجام دادند تا نژاد جدیدی از اژدهایان، به نام Chromatic Dragonflight را ایجاد کنند.

همچنین، نفاریوس با باقی‌مانده Dark Horde را جمع کرد و با آن‌ها متحد شد. قهرمانان آزروث به همراه یکی از اعضای نژاد اژدهایان قرمز به نام Valstraszt، به محل فرماندهی نفاریوس رفتند و بعد از نبرد با اعضای Dark Horde و همچنین Valstrasz که حال تحت کنترل نفاریوس درآمده بود، به نفاریوس رسیدند. در نهایت، نفاریوس و همراهانش توسط قهرمانان Azeroth شکست خوردند و رؤیای احیای اژدهایان سیاه، در اعماق Blackrock Mountain (محل فرماندهی Dark Horde و Nefarius) دفن شد.

 حال که Ragnaros نابود شده بود، Nefarius شکست‌خورده بود و پادشاه Dark Iron Dwarf کشته شده بود، دیگری دشمنی در Black Rock Mountain باقی نمانده بود.

مبارزه با Narfarianمبارزه با Narfarian

داستان Gurubashi Empire:

۱۵۰۰ هزار سال قبل از زمان داستان WOW Classic، قسمت‌های جنوبی Eastern Kingdoms، توسط امپراطوری بزرگ ترول‌های Gurubashi اشغال شده بود. این امپراطوری بزرگ ترول، خدای خود یعنی Hakkar را می‌پرستیدند. با تین حال، یک جنگ داخلی بین آن‌ها رخ داد و امپراطوری از هم پاشید. تعدادی از ترول‌های متعصب این امپراطوری، به Swamp of Sorrows در کالیمدور فرار کردند. در آنجا، این ترول‌ها، معبد Atal Hakkar را ایجاد کردند و نقشه‌شان این بود که Hakkar را به این دنیا احضار کنند.

فرمانده اژدهایان سبز، Ysera این تهدید را حس کرد و به همراه همراهانش، این معبد را نابود کرد. همچنین وی، تعدادی از همتاهای خود را در این معبد قرارداد تا مراقب تهدیدهای ترول‌ها باشند. بعد از رسیدن داستان به زمان فعلی، این اژدهایان سبز که مسئول مراقبت از معبد بودند، تحت کنترل نفرین معبد درآمده بودند. ترول‌ها از خون این اژدهایان به‌عنوان سوخت برای بازگرداندن hakkar استفاده کردند. گروهی از قهرمانان به این معبد غرق شده آمدند تا جلوی تهدید ترول‌ها را بگیرند.

مبارزه با هاکار

مبارزه با هاکار

بازگشت به Zul’Gurub:

 در بین آن‌ها، یک ترول به نام Yeh Keniya حضور داشت که به این قهرمانان، یک تخم باستانی داد تا با استفاده از آن، عصاره Hakkar را جذب کنند. معبد غرق شده توسط قهرمانان پاک‌سازی شد. در نهایت قهرمانان با روح Hakkar مواجه شدند و توانستند روح آن را در تخم ذکر شده زندانی کنند. بعد از بازگرداندن تخم به yeh Keniya، مشخص شد که این ترول، به طور مخفیانه یکی از پرستندگان Hakkar بود و درنهایت، این روح Hakkar به پایتخت امپراطوری Gurubashi، یعنی Zul’Gurub آورد. در آنجا، Hakkar به زندگی برگشت.

با شنیدن شایعاتی درباره بازگشت Hakkar، ترول‌های Zandalari، افرادی را برای بررسی این موضوع به Zulgurub فرستادن که درنهایت، این فرستاده‌ها نیز توسط نفرین Hakkar، آلوده شدند. با گذشت زمان و قدرت‌گرفتن Hakkar، قبیله ترول‌های Darkspeare (قبیله‌ای که به هورد ملحق شد) به این مکان آمد تا با تهدید هاکار مبارزه کند. Zulgurub به کمک نیروهای هورد و آلیانس و کمک DarkSpear Trolls، پاک‌سازی شد و هاکار، به دنیای پس از مرگ فرستاده شد.

 تا اینجا، نیمی از داستان‌های Wow Classic را با هم بررسی کردیم. در مقاله بعدی، بقیه داستان‌های WoW Classic را با هم بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: The War Within: راهنمای جامع بازگشت به بازی

    برچسب ها :
author avatar

آرین ناصر

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه اطلاعات زیر را وارد کرده و بر روی ارسال کلیک کنید.

لذت دوچندان گیم و استریم با آپتریم

از لحظه خرید گیفت کارت و شارژ حساب خود تا زمان ریدیم کردن و اجرای بازی با شما هستیم .با ما در ارتباط باشید.
پشتیبانی 09019985883